JURNAL uitm 1

15:53 PM 
13th of June 2012
Wed

okay start today secara x langsung . Blog ni aku jadikan JURNAL hidup aku . Andai suatu masa cita-cita aku untuk menjadi seorang doktor muslimah ni berjaya, blog ni aku akan jadikan sbgai bukti dan resepi kejayaan aku . Wakaka~

okayy aku cite start Isni ari tuh dulu eh .

Isnin lepas jadual aku tak berapa pack . Around 2.30 dah habis class dah . lagipun ni an first week i mean first day . So macam lecture sume x berat sangat lahh. just nak perkenalkan lecturer tu sendiri . pilih class rep *class representative and bagai .

Class first dlm sejarah utk aku kenang selama-lamanya adalah kelas english . 
gile arh sir kitorang nama die Daljit Sikh .
and die ckap 100% english * ta kesah sbb Miss Loh ckp lagi laju ~~HAHA
pastu die swoh kitorang perkenalkan diri kat depan . sume lah ambition , current place staying, former school sume tuh..
yg x leh bla uh . ade sorang budak laki out of 8 kat klas aku tuh .
tinggal kat SAUJANA UTAMA!!!
memang kecut perut aku boleh tak? aku mcm..
what??!! aku rase aku penah nampak beliau sebelum ni.. yeah..
die skola rendah same ngan aku kot..
apsal die tinggi giler nak mati . HAHA
 serius aku malu gile nak sebut tmpat tinggal time tuhh~
fuhh

MALAM tu . after isyak . perkara paling best terjadi .
Aku pergi 1 program anjuran Persatuan Rakan Masjid .
name prog tuh Refresh For a Moment : Kepimpinan Sultan Muhammad Al-Fateh .
nnti aku cerite gile2 bile aku ade mase . GEMPAK GILE NAK MATI BOLEH X!!!
Sungguh aku jatuh cinta dengan Muhammad Al-Fateh .
Semangat kaw2 Muhammad Al-Fateh buat aaku berkobar2 nak gapai cita-cita and impian aku .
memang first time aku rase ..

aku belajar lebih drpd sesuatu dn pengalaman yg sgt hebat malam tu .
aku x tipu
selama ni pergi forum, pergi ceramah- ceramah ..
semangat tuh dtg mcm.................................. hilang balik
sbb die x menusuk hingga ke dasar kalbu . *aceceh
tp ceramah kepimpinan Sultan Muhammad al-Fateh ni,
bukan sahaja aku tahu ttg sejarah umat Islam, aku beljar ttg sirah kota Konstatinopel,
ttg peperangan , ttg bagaimana Allah duga Sultan Muhammad Al-Fateh beberape kali .
ttg betapa cekal dan optimisnya beliau . ttg bagaimana Ulama yg brdiri di belakang beliau dn sentiasa menaikkan semangat beliau .
ttg segala-galanya .
HEBAT sangat Hebat Subhanallah!

aku x pernah belajar dgn mendalam erti perjuangan sahabat-sahabat Rasulullah .. 
erti perjuangan sebenar Muslimin dan Muslimat kala itu .
maybe ceramah tu sedikit sebanyak bukak hati aku utk pelajari sesuatu yg lebih hebat . Bukan sekadar Sains, sekadar teknologi .. tp SIRAH NABAWIYAH .. sirah sirah para pejuang, aku nak kena dalami . supaya hati aku lebih kental ! YEAH!!

okeh straight sampai hari ni. Rabu, aku malas nak crite semalam .
takde pape pun yg menarik . Hee~

Hari ni, kelas bermula dengan English kembali. aku da dpt firasat kurang baik Sir akan buat writing .
dan walaupun aku dapat A+ dan 1119 aku A1, tp x bermakna aku tip top buat essay!
HAHA.
Sir suruh buat karangan cerita . * Alhamdulillah * aku selama ni x penah belaja buat essay fakta bagai . sume cerita fiksyen kisah thriller pembunuhan.. haha
pastu sir bagi sentence awal . pasal when I saw him standing there, I felt like punching him in the face..

pastu kena sambung . Alhamdulillah berkat ajaran Miss Loh dn Ilmu yg Allah beri, aku berjaya buat essay 1 muka surat penuh . * dn Sir suruh kitorang submit terus kat die supaya die leh semak dn komen*
aku dapat A dan GOOD oleh Sir.
utk teladan je ya : Sir kata " at least, there is someone who could write an essay"
Ya Allah.. aku tawakal je. padahal cincai gile crite aku..
haha
"Miss Loh! I'm using ur notes, vocab, everything. Thanks for teaching me from being nothing to at least something ..  I used some of ur phrase that I memorized for my SPM paper . haha and of course, I made a thrilling story . What else am I good at kan? Kiliing killing killing . Murderer, crying, screaming.. 
haha . I remembered u most of the time lah . and I know that if u are the one who marks my paper at that time, I would at least get a D right? HAHA . Cause u teach us that to be GOOD is to learn how to accept BAD grades . and improved out of it . yes, i'm still trying even though u aren't here anymore to scold, and help me .
I am thankful for Allah has sent me a great teacher like you . May ur heart be opened to see Islam thoroughly and one day perhaps I will be seeing you with a hijab? :)


okayy dn hari ni pendaftaran KOKO
so aku dapat akhirnye yg aku nakkk MEMASAK!! yeahh ~~

Alhamdulillah :D
bub Zati, Shiq juge dapat . tapi Fiza x berkesempatan..
then..
kitorang together gether sama sama balik nek BAS :)
oh lupe ade kejadian time kuar duit ..
meh sini aku cite plak pasal duit


OKEH sprti yg anda sume tahu
pelajar asasi dapat biasiswa dr kerajaan . 
RM1250.00 elaun shj
RM680 gituh duit utk SEWA bilik, air, elektrik sume, ngan YURAN pengajian .

so duit kuar 25 JUN . ade lebih kurang 12 hari . almost 2 weeks from now lah kan.
so for the time being..
kena lah berjimat pasalnye buku sume kena beli .
buku pulak bukan calang-calang buku.
buku ni die ade Mastering physics, Chemist, Bio
yg akan digunakan utk Test .
so, memang nak x nak kene beli la kan?

cite pasal harga buku pulak 
english = RM 35
MATH = RM 55
FIZIK = RM 88
jumlah = RM 178.00

* ni aku gune duit PLKN ni.. :'*

pastu masuk plak kene bayo ni utk LAB punye buku
RM 46.00
so far aku dah gune RM 224.00

skang nak kene baya utk BIO ngan CHEM
aku anggarkan setiap satu tu RM 90.00
so 2 dh RM180.00
so overall sume buku = RM 404
duit PLKN dlm bank ade dekat RM 200 je *pasal bayar lesen kreta
duit Bank Islam arituh ade RM 120 .
boleh la cover sket sket ann..
aku pun makan memang bajet giler . minum pun air putih je . * ari first je beli air sejukk
breakfast roti gardenia kosong 2 keping cukup lahh
ngan air susu chocolate.
makan lunch nasi + lauk + sayur = RM 3.50
makan malam depends selalunye kongsi ngan kawan * pakai tactic la* = RM 2.50
ade la belnja sehari dlm RM 6.00 kann..

ni aku tgh kire2 lagi ni. kalau boleh aku x nak mintak umi abi masukkan duit . nak belaja hidup berdikari .
haha  berdikari hapenye..
aku dah sengkek habis dh ni~
WEEKEND ni * walaupun lecture math n tutorial = org yg same . cakap "org Saujana? balik nek beskal je lah" *
aku TAK MO balik weekend ni. pasaiinye, aku banyak kerja ni ha. amek gambonye.. wat kad matrix 
bagai, ceramah2 * nak kupon~
aku ingat nak minta umi abi melawat lah..
kalau entah . aku x nak mintak, tp inshaAllah kalau ade rezeki leh tambah pendapatan sket kan.
at least sblum 25 Jun la..
weh aku sengkek weh.. haha nak kerja kat mane pulak? No time laaa!
ni duit PLKN dh x leh kuar ni.. haha duit Bank Islam pun dh mcm sisa sisa je..
hoho
byk lagi x bayar ni..
peralatan elektrik maunye dekat RM100.00
*bg can la nak mengadu sket ann


okeh la . dh azan Asar, aku pun da penat * hari ni nek bas rapid! wahaha aku x larat nak panjat tangga batu caves tu.. tolak RM 1.00 lagi :' *