STOP

meluncur. entah kenapa.. semua memori yang lepas-lepas tu mcm nostalgik je meluncur kat depan kacamata aku.
satu saat itu. SATU SAAT JE.
aku rasa macam semua kisah lama kisah silam aku, alfarabi, the daies, PCG mcm keindahan tu sume meluncur depan aku..
ya Dia. insan seorang tu penangan die cukup hebat.

just reply post aku sekali je.
mcm die ade time zone dalam diri die, n aku terus trbawa meluncur ke memori-memori aku yang lama.

malam tu.. tanpa dipaksa. x sape pun memaksa. entah macam mane *aku masih musykil*
aku ter-buka diary lame aku. diary aku mase aku form 3. diary mase bufday aku yg aku cipta sndri. mcm scrapbook. byk tampalan. tulisan2 mereka yang aku rasa berharga :'D
sume aku simpan.

even biodata Ajwad and Shukery yang kutuk2 aku pasal jdi bos karangkraf. haha pon aku simpan.

but then, entah kenapa.. aku bace balik sume yang pernah tulis. selalunya aku x kan bace balik. sbb aku brpegang pda prinsip. Past is past what's wait for u rite now is the present and u may change the present for ur better future.
tapi kisah silam itu juge yg aku selak.
sehelai sehelai. sume kawan2, cerite hati, cerite cikgu, cerite pmr.
smpai la crite dia pindah. stop. aku dah tak tulis dah diary tu. last entry yg gile sedih.
aku tutup.. entry last tu. bile aku fikir semula. ape yg buat aku stop menulis??

tiada jawapan di situ. hati aku dah penat menulis kot. mungkin bile aku menulis, aku tulis yg sedih2 je kot. dn aku sgt x suke ingat perkara sedih mahupun menulis perkara sedih. sbb kalau boleh aku nak kongsikan perkara indah2 sahaja dlm realiiti hidup aku.
tapi itulah realitinya.
x semua indah.. mungkin sbb tu aku stop menulis.

aku kembali kpada post reply tersebut. aku ingatkan berhenti di situ. tapi x..
siapa sangka , aku yg ego tinggi gile ni unfriend die mase form 4 sbb tak dpt trima kenyataan + rase kecewa + hampa tahap mega ni..
die hanta friend request semula?
ha . ha . memang klaka.

aku kembali pada realiti. sungguh aku sebenarnya sangat tak mengiktiraf hubungan walaupun sebagai sahabat antara seorang wanita dan lelaki.
sbb bg aku bile bersahabat, aku akan.. macam... lupe..sikit sikit batas yang selama ni aku pelihara.
sbb aku anggap die member.. jadi aku akan rase bebas.. dn x brape .. peduli.
thats the first n main reason, aku terang2 dulu.. akuu x approve sahabat2 lelaki dalam fb.
except 2 org ni, ajwad dan hafiz, sbb mereka byk sedarkn aku secra x langsung. walaupun diorg x perlu bg tahu secara jelas kat aku, diorang x perlu post ke kat wall aku. tak perlu
just aku tahu ape yg diorg buat, tgk kat wall diorang sendiri..
dah boleh buat aku rase tergugat.

'oh diorang buat ni la..' aku ade x??
'oh diorang pergi ni la..' aku buat ape la tuh??

cukup . aku faham faham sendiri. lepas tu ape nak buat..

thats why la aku x pernah dah approve mane2 lelaki even dulu classmate aku farabi ke, samura ke, kem plkn ke,

seddenly Allah duga aku. kenapa dia tibe2 add aku?
aku berkira-kira lamenye.. sebelum tetapkan hati aku nak approve ke x.
dia? kalau aku approve buat ape?

lame.. lame..
then aku approve . tapi memang aku macam gile jugak pastuh. kutuk diri sendiri. kate x nak approve.. approve jugakk.. itu pun masih berkire2 lagi. dlm hati aku cakap byk kali 'aku patut unfriend die.. patut unfriend die..'
huuuhh~

akhirnye aku tetapkan dengan 1 kata muktamad. kalau aku friend die. aku x nak sekadar friend. ni peluang aku. peluang untuk aku ingatkan die kembali ape yang pernah die ingatkan aku suatu masa dahulu.
sbb ape yg die reply post aku sebelum ni. wat aku rase 'sesuatu' yg aku x pernah rase sebelumni.
aku rase aku silap. aku salah~~ aku ingat die mcm.. ye lahh.. hehe a bit lost and .. x care pasal isu semasa especially psl islam la..
tapi aku silap besar. dia CARES la fuzz. haiiiyook!

start on dat, aku cube tarik.. sikit. sikit.. hati die. menduga kot
sebab tu aku hanta macam2 lirik2 lagu edcoustic yg byk mengubah aku..dgn harapan dpt ubah die gak.
even die x balas, cukuplah die menyaksikannya.
tapi get real lah~ hidayah itu milik Allah. bukan milik aku. pe lahh
kenapa aku nak paksa-paksa die. ntah pahape betul. aku paksa mcam mane pon.
kalau bukan masenye. kalau Allah x ckp KUN FAYA KUN. mcm mane nak jadi?
nk swoh die ingat balik semua mase indah2 dulu? mungkin die da erase sume tu. mungkin memori2 n kenangan lame yg buat die jd camtuh?
entah la.

so thats why la.
entah kenapa tibe2 aku rase na berhenti pule.
cukuplah . aku x pasti usaha aku apakah sudah cukup atau tidak.
tapi semua usaha aku selama ni..
cukup buat aku pasti yang aku x kan dpt mengubah seseorang betapa hati aku teringin amat2 utk dirinya berubah. sbb confirm2 lah!
hidayah itu milik Allah~

then perkara ni buat aku terpikir..

maybe sbb niat x menghalalkan cara?

niat aku yang baik tu. mungkin cara dia salah.

mungkin aku x cukup berusaha perbaiki diri aku dahulu.

mungkin aku terlalu mengharap.

mungkin aku x cukup berdoa.

mungkin aku x serahkan sepenuhnya lagi kpd Allah

pasti ada yang kurang di mana-mana.

jadi aku berfikir dan berfikir.
mungkin inilah masanya.

jalan TURNING POINT yang aku cari selama ini.
Allah hadirkan dlm bentuk yg sgt kreatif melalui dia yg beri penangan hebat dlm hidup aku.
Allah tegur aku secara halus dalam peristiwa ini.
inshaAllah Alhamdulillah <3
sekarang ni.. aku rase aku nak stop dulu. aku masih x cukup ilmu. aku masih mentah dan hijrah diri aku pun masih x sempurna.

jadi aku nak berhenti dulu. dan nak muhasabah cinta dgn Allah.

inilah TURNING POINT aku. kalaupun tidak Allah tetapkan terjadi untuk dirinya perubahan itu. Sungguh aku bersyukur kerana aku merasa bertuah Allah masih ingin menegurku. :')

thank You Allah
^^