HIJRAH

00:41

aku da bce almulk n solat witir. ingatkan na trus tido, hampeh godaan notebook aku ni kuat beno.
sumpahan la aku rase bukan godaan.

kalau ingat balik time sejarah form 4 dulu, pasal Hijrah Nabi Muhammad SAW.
ingat tak lagi definisi Hijrah tu?
aku pun x de la ingat beno, tpi antara banyak2 erti dr aspek2 yg berbeza
yang aku cube ketengahkan skang ni adalah
Hijrah drpd perlakuan , budaya yg x baik kepada yg baik.

maybe ni first step aku dlm sesi men-TURNING POINT hidup aku.
mungkin aku ni x lah sehebat Sham Kamikaze sebab usaha dia lebih. dia betul2 dah dpt grab 'rasa' kemanisan iman tu and he didn't stop rite there. beliau berusaha utk ke arah lebih baik setiap saat. dn aku. mungkin aku pernah Allah bg peluang utk rase suatu masa dahulu, tpi aku mendatar.. aku x de rase pon mcm na berubah ke arah lebih baik. ade tu mungkin ade tapi x serious. just cakap2 angan2 kosong..

Now? aku nak manfaat kan blog ni ibarat perjalanan hidup aku.
Suatu hari nanti inshaAllah jika Allah mengizinkan aku untuk bergelar Doktor Pakar Sakit Puan nanti, seoarang muslimah solehah,
aku nak tgk balik perjalanan hidup aku. time aku Turning Point ni.
and aku nak jdikan die pembakar semangat utk org lain juge.

and Nau'uzubillahi min zalik, kalau aku jadi org yg x bergune, paham-paham je la. masa depan nanti, ini juge akan kubaca semula sbb ni Titik Turning Point aku.
aku berusaha ke arah itu. jadi bile aku bace balik, aku akan dpt kenal pasti mcm mane aku boleh turn out to be jd org yg x berguna.

okay!

First, ciri2 mukmin yang cemerlang apa dia, kawan-kawan.

1 ) “ Sesungguhnya berjaya/beruntunglah orang-orang yang beriman. (iaitu) orang-orang yang khusyu’ dalam solatnya.

Surah Al-mukminun: 2-11

sekarang aku nak tanya diri aku semula. adakah kau, Mahfuzah. tergolong dalam orang-orang yang khusyu' dalam solat?
mane kau tau kau khusyuk ke tak?
Yakin ke solat kau selama ni khusyuk?

*aku tertido mase pikir nak jawab ni* haha sorry aku nak tido. sambung frist thing in tomorrow inshaAllah :D


-----------------------------------------------------------------------

and so, bile aku pikir kembali. mcm mane care nak buat khusyuk solat kite?
kadang-kadang bile solat. terpikir mcm2
jadi maybe after this . nak solat, aku kene niatkan hati kite betul2 ikhlas kerana Allah.
ta nak pikir mcm2.. dunia dunia dunia.
sume x nak fikir dahh~
bayangan Kaabah kat depan..
inshaAllah aku akan cuba.