HEBAT

Allah memang hebat lah.

mungkin aku da stop hanta bende2 alah tu kat dia ann.

tapi Allah kirim seseorang yg lain utk share 'bende2 yg same aku hanta dulu', kepada dia.
aku baru prasan td. Subhanallah~

means literally usaha itu x berhenti lah kan?

hebat gile kerja Allah . x siape leh duga aturanNya

same goes. dengan hati yang aku masih baru nak cope dgn perubahan diri aku ni -juge boleh kate secara tibe-tibe-

Allah hadirkan seseorang yg really buat aku tersentap.

aku rase macam lemah + low gile kat depan datperson.

and talking to datperson, buat aku rase macam aku ni x cukup ilmu

and sgt un-mature * okey jujur eh. first time sekian lame rse mcm ni*

sebelum ni mane de org pernah tgur aku directly or mcm x pernah ade yg rase ketidak-mature -an aku semacam masalah yg mcm teruk gile.

cume datperson yg buat gituh. directly~

tapi care datperson tegur tu even directly..sgt berhemah :)

okay mcm bagi suntikan baru; aku kene berubah. aku sgt lemah. aku sgt low

mcm mane na naikkan islam kalau aku pun masih low.

my SI sumber inspirasi:)

back to the story,

Alhamdulillah Allah tolong aku. heee~so.. nope, aku x rase regret dah .

in facts, aku rase dah fully serahkan kat Allah

mungkin bukan aku org yg mampu buat hati dia tersentap.

aku redha kalau bukan aku lah orgnya.

and aku x nak pandang ke belakang dah.

past is past

bende yg aku buat kat dia. aku tekad

aku takkan ulang dah. thats it. itu bukan cara yg baik :') Allah dah tegur

stop pasal dia.

takkan cakap dah.

okay, now back to me :D

aku rase gembire gak. aku start sikit-sikit lah sekarang ni.

first, aku leh kawal diri. online bile perlu je. tak de dah nak menanti-nanti org reply post ke hape

second, kawal gelak .memang la kan muslimah , suare x dengar, jadi rase mcm x aurat. tpi nanti dah terbiasa. Astaghfirullah bukan bende baik. akhlak tetap akhlak. Allah melihat dan menilai~

third, bile aku cakap ikut sedap. aku akan cepat2 istighfar. bagus~~ aku bangga ngan diri aku skang ni.

after dis, aku nak :

1) x mo dah tido lewat tahap gile. aku nak start qiyam. real punye~

2) aku nak stop mesra2. gelak kat grup pcg je. jgn obvious sgt la x memelihara.
mane cahaya terpelihara dlm diri aku tu??

3) aku nak tetapkan mase utk online. only from mase ni smpai mase ni.

4) reply post yg baik2 je dn bersederhana. jgn laa nak happy-go-lucky sgt

5) aku x nak byk ketawa. even dlm alam maya

6) aku nak byk bercakap ttg ilmu drpd bende2 kosong dn merepek

7) dah la.. aku dh penat ngan semua ni.

betul la zack pernah cakap, kejar dunia. dunia la yg kau dapat. ape yg kau nak dr dunia? dunia x menjanjikan ape2. kau nak kawan2? kau dah dapat. kau nak ape? kau dapat. then, lepas kau dah dapat ? kau nak ape lagi? kau kejar la.. kejar la dunia. di akhirnya kau akan dapat x lain hanyalah...

kepenatan.

kejarlah dunia dan akhirat. kerana jika kau kejar akhirat, memang itulah pengakhirannya. memang akhir hayat mu di akhirat kelak. kau kejarlah yg baik-baik kalau kau rase nak happyly ever after.
tak penat pun sbb result dia kau x tahu lagi? kau mesti ternanti-nati dan misteri sungguh apekah pengakhiran hidup kau.
jadi tak kan penat selagi nyawa x diambil Allah.

bile kite ingat mati.. macam terapi hati.
rase nak buat jahat
nak buat perkara2 lagho macam susah sangat kan?
mungkin aku kene banyak ingatkan diri aku pasal mati. sbb dh senang sgt hidup kat dunia smpai kadang2 alpa ttg akhirat.

so sambung semule yg semalam.

ciri-ciri mukmin yg berjaya dn cemerlang. no 2 ? bismillah..

Firman Allah swt

2 ) Dan orang-orang yang menjauhkan diri dari (perbuatan/perkataan) yang tiada berguna.

(Al-Mu’minuun: 3-11)


so.. stop talking rubbish, nonsense and bende2 lagho! patut dihapuskan ya MAHFUZ :D
inshaAllah aminn


fuzz_23:52_160412