C.I.N.T.A semalam

p/s: bace pelan-pelan.. bru feel.
hehe



hati ini berdetik. perasaan ape ini?
merantai jiwa. menggoncang hati. memahat dri ini.

aku terkesima.
pandangannya, dahulu tampak biase.
sekarang bertambah debarnye.
senyumannya, dahulu hanye penanda persahabatan,
sekarang pengubat luka dn derita.
wajahnya, hayunan langkahnya.......

'PAAPpp!'
Ya Allah!
sakit, kerana ditampar. aku menangis.
hakikatnye, tiada siapa yang menampar.
hanya suatu perasaan yg mengusik.
aku yg menampr diriku. Marah kerana tidak dapat mengawal emosi sendiri.
bayangan drinyi, sukarku lupakan.
kata2 nya..
kutampar lagi dri ini.
tapi kali ini, dengan bantuan sahabatku, Farah.
"ARGhhHh! Farah!" marahku dgn nada suara seakan2 menjerit.
sakitnye amat-amat la pula.
orang suruh pelan-pelan.. lain yg dibuatnye!
buat muke sememeh plak.
janji tak mintak tlg die dah pas nie. hehe
eh, bagus juge.
aku terlupe sebentar. tentang dirinya. tentang kami

kuhadapkn wajah ini. menghadapNya.
dengan hati yang merendah, kuseru namaNya
Allah.Allah.Allah
hati ini bermunajat, lidah ini sibuk berzikir,
menyebut namaNya tidak2 henti henti.

"Hana.."
aku berhenti. bermimpikah aku? bagaimana suaranya boleh masuk ke dlm mimpi indahku.
memanggi-memanggil namaku..
wajahnya.. senyumannya
tidak mungkin!! aku masih berwudhuk.
jam baru menunjukkan pukul 11.00 mlm
Lantas ayat kursi ku laung. walau td nya hanyalah sebuah
mimpi.
satu permainan hidup
kembali nyenyak...
lena..

Syaitan. semua ini kerjanya. aku tahu hakikat itu.
tetapi fitrah seorang manusia sering melupakan aku..
melalaikan.
Allah. Allah. Allah
menyebutnya sahaja, bagaikn ade getaran di jiwa.
kali ini, kusebut pula nme si dia tiga kali.
Ya Allah!
ade getaran mengusik.
apakah maksud debaran asing ini?
Oh, Tuhan! aku tidak mungkin akan mencintai hambaMu melebihi cintaku kpdaMu.
Aku menangis. sepuasnya2
ku sujud di atas sejadah. melaksanakn solat istikharah penuh khusyuk.
dengan hati penuh gelisah.
aku inginkn jawapn.
aku inginkn petunjuk.
aku ingin mnceritakn dn mengadu pda Yang Satu Yang Maha Esa.
Linangan air mata ini tidak aku seka.
kujadikan bukti cintaku kepada Allah, satu-satunya cintaku yg abadi.

Ting Ting Ting.
" You have received 1 message"
mesej ape pulak dah dekat nak subuh ni..
mujur aku bru menyelesaikn solat-solat sunatku.
dengan mata seperti panda Photobucket
eh.. tak! panda macam nie.. Photobucket
hehe
ku buka mesej itu.

" Anti, maaf. ana cume nak.."
belum habis membaca mesejnya, handphone ku mati.
Ah! battery lupe nak cas. haha
lantas kucapai charger di sebelah.
namun hati suci cepat menegah. perlukah aku membacanya?
' apa ini yg benar-benar aku mahukn?'

terdiam lama. aku mengerti.
Allah sdg mndugaku.
ya, tepat sekali!
Perbuatn td trus kuhentikn.
Zikir2 yg tdnye terhenti ku smbung kembali.
alunan bacaan Kalamullah terus kuhayati..

---------------------------------------------

" tak terima ya mesej ana, semalam?" tnyanya dgn snyuman mekar dibibir.
wajahnya langsung memandang ke hadapan dr td.
'beraninya?' aku menduga.
"tak" ringkas tapi cukup sekadar itu jawapan ku.
mana mungkin aku sanggup memanjangkn perbualan ini.
Allah sedang melihatku.
lantas kaki ini dihayunkn secepat mungkin.
" Hana....!"

aku mengendahkan laungan itu. hati ini terusik.
aku tahu dia juga begitu.
tentu sajalah.. kami sudah berkawan rapat sejak dari tingkatan 2.
sehinggalah aku tahu dia mempunyai perasaan yg berbalas denganku.
langkahku terhenti.
Allah. Allah. Allah. kusebut berulang kali.
hati kembali tersenyum. berpuas hati.
' Tak mudah nak kalahkn aku, duhai Syaitan durjana!'

"hoi, berangan ke?!" Farah menerpa. terkejut aku sebentar tadi.
" oh tak delah..melihat dunia. haha
yang len2 mane?" gurauku.
"jmpe teacher Sue jap."
"Oh, nie dr mane? tibe-tbe sergah. mesti nak mkn. lapar ea?"
"haha, mane taw? nak ajak gi kantin." Farha memandang manja. aku menjeling.
ingat aku termakan ke pujukan tuh.
dah lapok la.. haha
"kantin? BOIKOT lorh. makcik uh tak sporting, tak nk bli kt situ dah"
"ala...... dew Anif n da geng aw.."
"hmmm.. maksiat mate lah cik kak oii.."
" opss.. lupe. hehe"

perjalann ari itu tidak kuteruskn ke pusat sumber sekolah.
name je pengawas, ble bertugas
mule la buat-buat busy memanjang..
"Farah, hana bertugas la smenanye hari ni.. haha malas la
tapi.. dah name pun tanggungjwab kan?"
serious je muka sahabatku ni. dia dengar ke tak ya?
"Nur I'syma Raihana, awak ke tu?"
Allah! terkejut aku. segera wajah ini dihadapkan ke pemilik suara.
"ya...... ah! Cikgu Atie..hehe"
"eh, awk bukan ke bertugas sepatutnye?"
"er.. ya saya bertugas hari ini, cikgu"
kerana malu, kutundukkan wajah.
tidak sanggup memandang lama.
Ya Allah, teruknya aku!
Ku jeling Farah. Eh, gelak pulak dia.
"hmm.. tak pelah. Hana, awak temankn cikgu jap ke bilik APD ya?"
"oh. Ok boss!"

---------------------------------------------





BAKAL BERSAMBUNG. NAK TIDO DULU.
Skang nie da jam 12.32 pg
salamt pagi mahfuzah~
pnat.. pnat let's sleep!
Hwaiting!
smoga hari ini lebih baik dari semalam ( ta dtg skul, smlm)